Flemming Eilstrup Jonassen

Flemming Eilstrup Jonassen, 70 år

En Moderne Senior-og sundhedspolitik: Jeg er civiløkonom med mange års ledelseserfaring. Som formand for Seniorrådet i Brøndby gennem de seneste 3 år, har jeg en solid platform for at skabe en

“Moderne Seniorpolitik”, med tryghed og sundhed for alle, blandt andet gennem en bedre forebyggelse. Brøndby har i dag det næsthøjeste antal indlæggelser i Danmark, som kunne være undgået ved den rette forebyggelse. Det er uværdigt, giver dårlig livskvalitet og er dyrt.

Velfærdsteknologi og erhverv:
På erhvervsområdet vil jeg arbejde på at få tilført så meget velfærdsteknologi som muligt til læger og sundhedsfaglige institutioner. Målet skal være at gøre Brøndby førende på området, og dermed øge beskæftigelsen og skabe innovation.

Bedre Hjemmepleje: Mindre bureaukrati og færre led fra top til bund i kommunen vil gøre det muligt at skabe flere “varme hænder”, og tilbyde alle borgere, der er visiteret til personlig hjælp, rengøring en gang om ugen. Det skaber samtidig tryghed og social kontakt. Borgeren skal også opleve at se de samme ansigter hos Hjemmeplejen – det er ægte værdighedspolitik.

Udbud af hjemmeplejeydelser er et lovkrav. Brøndbys konservative mener at udbuddet fremover skal styres af kvalitet og ikke efter laveste pris.

Kandidater til kommunalvalg

Tommy Wohlers Sørensen